شیشه رنگی شده بین کابینت های دیواری بسیار زیبا است که می تواند زیبایی خاصی به دکوراسیون داخلی خانه ها ببخشد، این شیشه دارای طول و عرض زیادی است و در ضخامت های مختلف استفاده می شود. به عنوان مثال، ضخامت این نوع شیشه ها 6 میلی متر است که در عرض 60 سانتی متر تهیه و ساخته شده است. شیشه های رنگی بین کابینت ها بین دو کابینت در بالا و پایین نصب شده است. دلایل زیادی برای استفاده از شیشه های رنگی بین وجود دارد.

اما یکی از بهترین دلایل این امر این است که شیشه های رنگی بین کابینت ها را می توان به راحتی تمیز کرد و از این نظر، یکی از انتخاب های برتر برای خانواده ها است. البته شیشه های رنگی بین کابینت ها به رنگ های مختلفی وجود دارد که می تواند حدود 20 رنگ باشد، البته هر کدام از شیشه ای رنگی بین کابینتی دارای دو نوع هستند، می توان به نوع شفاف و نوع مات آن اشاره کرد، به طوری که می توانید شیشه های رنگی را بین آنها نصب کنید. برای کابینت های پشت گاز، ابتدا باید این شیشه رنگی را بین کابینت ها گرم کنیم، یعنی آن را به کارخانه بیاوریم و ایمن کنیم.

البته لازم به ذکر است که اگر بخواهیم می توانیم بین شیشه های رنگی بین کابینتی نیز حفره ای ایجاد کنیم که می توان از آن برای مواردی مانند پریز، کلید و لوله های گاز استفاده کرد، همچنین می توانیم روی شیشه را روی کاور بگذاریم.

اندازه شیشه های رنگی بین کابینت های دیواری

این نوع شیشه ها، یعنی شیشه های بین کابینت های دیواری، می توانند به سرعت جایگزین کاشی یا سرامیک شوند و به صنعت راه پیدا کنند. اگر امروز نمی توانیم از چنین لیوانی استفاده کنیم، باید زمان را به عقب برگردانیم. بازگشت به سرامیک های قدیمی و زشت که زیبایی بسیار پایینی نسبت به این نوع شیشه ها دارند، آسان و جایگزین مناسبی برای مصالح قدیمی هستند.

همه این مزایا این مواد را گسترده کرده است و البته ما باید بقیه نیازهای این صنعت مانند ورود به کشور را نیز پوشش دهیم. دلایل استفاده گسترده از این نوع شیشه این است که استفاده و قرار دادن شیشه رنگی بین کابینتی بسیار ساده و آسان است. می توانیم بین کابینت ها از شیشه رنگی استفاده کنیم و بقیه مراحل نصب را برای آن انجام دهیم.

کاربردهای شیشه های رنگی بین واحدهای دیواری

اندازه سوراخ کلید و پریز 60 میلی متر است و مته ای با این اندازه باید انتخاب شود شیشه های رنگی بین واحدهای دیواری کاربردهای زیادی برای مصارف دیگر دارد و اکنون می توان بیشتر از موارد دیگر از آن استفاده کرد. مواردی مانند کاشی و بلوک شیشه ای و بیشتر مردم مایلند از این نوع شیشه بیشتر و بیشتر استفاده کنند. این نوع شیشه ها نیز می توانند در رنگ های مختلف از جمله مشکی، بژ، خاکستری، نسکافه ای، قهوه ای و نقره ای تولید شوند.

این رنگ ها امروزه و در عصر مدرن بسیار مورد استفاده قرار می گیرند، با توجه به اینکه می توانیم انواع مختلف شیشه را تولید و نصب کنیم، استفاده از این نوع شیشه ها، یعنی شیشه های بین کابینتی، بسیار مورد استفاده قرار گرفته است و این نوع شیشه قابل استفاده در ساختمان های مختلف، مانند ساختمان های مدرن و لوکس است و در این موارد این نوع شیشه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. پیشرفت تکنولوژی، انواع جدیدی از این شیشه ها تولید و توزیع می شود که قابل نصب در انواع آشپزخانه ها و با ساختارهای مختلف است.

چرا شیشه بین کابینت ها در دکوراسیون داخلی استفاده می شود؟

شیشه یکی از مصالحی است که بیشتر در دکوراسیون داخلی استفاده می شود. زیرا این ماده با شفافیت و بازتاب بالا نور و تنوع را در محیط ایجاد می کند. شیشه رنگی به تنهایی می تواند یکی از عناصر زیبایی و تنوع در دکوراسیون داخلی باشد. اما استفاده از آن در آشپزخانه به عنوان شیشه بین کابینتی نه تنها جلوه خوبی به محیط آشپزخانه می بخشد، بلکه مزایای دیگری نیز دارد که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

• شستشوی آسان
• بسیار قوی و مقاوم
• نصب آسان
• مقاوم در برابر ضربه و دما
• ظاهر زیبا و مجلل
• مقاوم در برابر رطوبت

چه عواملی قیمت شیشه های بین کابینتی را تعیین می کند؟

بسیاری از خریداران در مورد معیارهای قیمت شیشه بین کابینتی تحقیق می کنند تا بتوانند قبل از تماس با فروشنده قیمت را از نظر مساحت تخمین بزنند. قیمت شیشه به عوامل مختلفی مانند اندازه، رنگ، ضخامت، نحوه نصب و سطح بستگی دارد. اگر قصد سفارش این نوع شیشه را دارید، پیشنهاد می کنیم قبل از تماس مساحت و ضخامت مورد نظر را محاسبه و مشخص کنید. این امر باعث سریع تر شدن مراحل سفارش شما می شود. هنگام سفارش شیشه بین کابینتی بهتر است موارد زیر را از فروشنده بخواهید:

• نوع و درجه رنگ مورد استفاده
• درجه چسبندگی
• ظرافت و پوشش کامل
• نوع شیشه مورد استفاده

چگونه از شیشه بین کابینتی مراقبت کنیم؟

گفتیم که شیشه های رنگی بین کابینت های دیواری بسیار محکم و بادوام هستند، اما اگر از این نوع شیشه ها به عنوان شیشه میز استفاده می کنید، به یاد داشته باشید که هرگز نباید از سیم یا نوار ضخیم برای تمیز کردن آن استفاده کنید. درست است که این نوع شیشه ها محافظت می شوند، اما این بدان معنا نیست که در برابر خط و خش مقاوم هستند. تنها چیزی که برای تمیز کردن شیشه بین کابینت نیاز دارید نمکدان و یک پارچه نرم است. برخورد هر جسم تیز روی این شیشه می تواند آن را بشکند.

چگونه شیشه را بین کابینت ها نصب کنیم؟

نصب این نوع شیشه ها نیاز به مهارت و دقت بالایی دارد. هنگام خرید شیشه از یک تولید کننده معتبر، مطمئناً این مراکز دارای سیستم حمل و نقل خوبی خواهند بود. قبل از سفارش، موقعیت را بررسی می کنند و از 90 درجه بودن آن مطمئن می شوند. اگر سطح دیوار زبری داشت، آن را بردارید و سپس با اندازه گیری دقیق محل نصب وارد مرحله اجرا شوید. قبل از نصب شیشه، محل نصب را تمیز می کنند، سپس با استفاده از چسب مخصوص، قطعات بزرگ شیشه ای را به دیوار می چسبانند. آن را با نوار چسب محکم می کنند و منتظر می مانند تا چسب خشک شود. پس از اطمینان از محکم بودن شیشه برچسب ها را برداشته و با یک پارچه مرطوب پاک می کنند.

نتیجه گیری

شیشه های رنگی ین کابینتی یکی از پرکاربردترین مصالح در طراحی داخلی است. امروزه از انواع شیشه و آینه برای تزئین اتاق استفاده می شود. زیرا شیشه یک ماده شفاف با بازتاب نور زیاد است که به روشنایی و نشاط محیط کمک می کند. شیشه لاکوبل که به شیشه بین کابینتی نیز معروف است، کاربردهای زیادی در طراحی داخلی مدرن دارد. شیشه لاکوبل امروزه عمدتا برای فضای بین کابینت استفاده می شود زیرا این نوع شیشه ها بسیار محکم و مقاوم در برابر رطوبت و تغییرات دما هستند.