آشپزخانه یکی از کاربردی ترین مکان‌های خانه است، به همین دلیل است که برنامه ‌ریزی فضای آن کمک زیادی به افزایش کارایی آن می ‌کند. با این حال، کانترها و کابینت‌ ها همیشه در کانون توجه قرار دارند (که قابل درک است با توجه به اینکه این تاسیسات باید با نیازهای طراحی و سبک زندگی مطابقت داشته باشند) اما نباید دیوار آشپزخانه را نادیده گرفت. ما این مطلب را برای پاسخ به هر چیزی که ممکن است بخواهید در مورد بین کابینتی آشپزخانه بدانید آماده کرده ایم تا به تمام سوالات مبرم شما در مورد آن پاسخ می دهیم.

بین کابینتی چیست و چرا به آن نیاز است؟

بین کابینتی یک پانل عمودی است که در فضای بین کابینت دیواری و کابینت نصب شده روی زمین قرار می گیرد. به عنوان مثال فضای پشت سینک ظرفشویی، اجاق و حتی قسمت آماده سازی غذا از جمله مکان هایی است که بین کابینتی کار می شود. معمولاً سطح دیوار بین کانتر و کابینت را می پوشاند اما می تواند تا سقف بلند شود. دیوارهای آشپزخانه به عنوان فضایی که بارها مواد غذایی روی آن ریخته و پاشیده شدن چربی را می بیند و همیشه در محیطی کاملاً مرطوب قرار دارد، ممکن است در طول زمان کاملاً آسیب ببینند. بین کابینتی برای محافظت از آنها در برابر خرابی و سهولت در تعمیر و نگهداری دیوارها است، اما اخیراً به یک نقطه کانونی برای خانه ها تبدیل شده و جذابیت آشپزخانه شما را دو چندان می کند.

بین کابینتی ها چه زمانی باید نصب شوند؟

به‌ عنوان یک قانون کلی، بین کابینتی باید بعد از اینکه میز شما ثابت شد نصب شوند (مخصوصاً در مورد گرانیت و سطوح جامد). دلیل آن این است که نیاز به دوغاب (در صورت لزوم)، مهر و موم کردن و درزبندی وجود دارد تا از نفوذ آب به شکاف های خطی و ایجاد کپک جلوگیری شود. به همین دلیل ممکن است مواد زائد به اطراف پاشیده شود و کار شما را خراب کند.

کاشی بین کابینتی چیست و کجا باید آن را قرار داد؟

کاشی های بین کابینتی گستره ‌ای از مواد هستند که معمولاً شکاف ‌های دیوار آشپزخانه یا حمام بین کابینت ‌ها را پر می ‌کنند و طول مسیر را در بر می ‌گیرند. به طور سنتی، کاشی های بین کابینتی تکه‌ های کوچکی بودند که در بالای سینک خانه ‌های روستایی کشیده می ‌شدند. بین کابینتی موزاییکی قبل از سال ۲۰۰۰ اغلب برای مطابقت با کف ‌پوش آشپزخانه ساخته می‌شدند. کاشی ‌های بین کابینتی را اگر به خوبی انجام شوند، امروزه عنصری درخشان برای یکی از پرترافیک ‌ترین فضای خانه محسوب می کنند که آن مکان را با بافت‌ ها، رنگ ‌ها و الگوهای طراحی جالبی کامل می ‌کند. در حالت ایده ‌آل، می ‌توان آن‌ ها را همزمان با کانتر نصب کرد، اما می ‌توانند در هر زمان به پروژه ‌ای حرفه ‌ای تبدیل شوند یا خودتان آن را انجام دهید.

بهترین متریال برای استفاده در بین کابینتی کدامند؟

سرامیک، چینی، سیمان، سنگ، مرمر و حتی شیشه همگی از سبک های رایج برای بین کابینتی های امروزی هستند. تعیین بهترین کاشی برای بین کابینتی آشپزخانه یک موضوع دارای اولویت و نیازمند به آزمایش است. با این حال، نکاتی وجود دارد که باید در هنگام جستجوی متریال بین کابینتی برای خانه رویایی خود آن را بدانید.

نکته ای که باید قبل از نصب بین کابینتی بدانید این است که هزینه همه متریال ها یکسان نیست. قیمت آن ها بر اساس فوت مربع است و هزینه آن بسته به نوع متریال می تواند متفاوت باشد. برخی از مواد (مانند سنگ مرمر) گران تر از سایرین هستند، اما خرید هوشمندانه و آگاهانه می تواند ظاهری را که می خواهید با قیمتی مناسب به شما بدهد.

در اینجا نکاتی وجود دارد که باید هنگام خرید بین کابینتی به خاطر داشته باشید:

ظاهر سنگ مرمر با قیمت کمتر: برای تقلید از ظاهر سنگ مرمر گران قیمت، از کاشی چینی لعابدار استفاده کنید که سطح آن برای درخشندگی پوشش داده شده است.

کاشی‌ های چینی و سرامیک: این نوع کاشی‌ ها گزینه ‌های زیادی برای تغییر آشپزخانه شما به حالت مدرن و معاصر دارند. با طرح ‌ها و گزینه ‌های بی‌ پایان، مطمئناً کاشی ‌هایی پیدا می ‌کنید که آشپزخانه شما را منحصر به فرد می‌ کند.

فولاد ضد زنگ و سنگ طبیعی: این ماده گرمای زیادی را به فضای آشپزخانه شما ارائه می دهد. استفاده از این مواد در کنار هم می تواند ظاهری منحصر به فرد ایجاد کند.

کاشی موزاییکی: کاشی ‌های معرق در الگوهای کوچک ‌تر بسته می شوند و ظاهراً جذابیت بیشتری برای شما به ارمغان می ‌آورند. بسته به طیف مواد، این نوع می تواند راهی آسان برای تبدیل فضای آشپزخانه شما به یک اثر هنری باشد.

شیشه رنگی بین کابینتی: روندی که به عنوان یک ماده بین کابینتی عالی برای آشپزخانه محبوبیت زیادی پیدا کرده است ورق شیشه است. شیشه رنگی بین کابینتی نیاز کمی به تعمیر و نگهداری دارد و تمیز کردن آن فوق العاده آسان است. دیگر موارد یا مسائلی که موجب از بین رفتن پوشش و دیواره آشپزخانه می شود مانند پاشیده شدن چربی یا مواد غذایی را فراموش کنید. شیشه می تواند ظاهری مدرن تر به فضای آشپزخانه شما ببخشد تا هر سبکی را تحسین کند.

بین کابینتی چوبی: در حالی که این ماده معمولاً برای یک آشپزخانه سنتی استفاده می‌ شود، می ‌توان از آن برای ایجاد یک زیبایی شناسی سنتی در فضایی مدرن استفاده کرد، اما همانطور که انتظار می ‌رود، بدون مراقبت، آب ‌بندی و راهکارهای مناسب، بین کابینتی شما به زودی شکل و نمای خود را از دست می دهد. تحقیق کنید تا بدانید از چه تکنیک های مراقبتی باید برای اثر مورد نظر خود استفاده کنید.

هزینه نصب بین کابینتی چقدر است؟

هزینه نصب بین کابینتی آشپزخانه به فوت مربع استفاده شده بستگی دارد، اما به خاطر داشته باشید که آشپزخانه ها در اشکال و اندازه های مختلف با زوایای نامناسب تولید می شوند که هزینه نصب حرفه ای را بیشتر می کند. به طور کلی، سنگ مرمر، سرامیک و چینی همگی تطبیق پذیری را با طراحی ارائه می دهند که به خوبی با سبک های طراحی بین کابینتی سازگار است. هنگام کار با این مواد، با دوغاب بازی کنید تا حال و هوای آشپزخانه را تغییر دهید، که می تواند درخشش تیره ای را ارائه دهد یا روشنایی پس زمینه را افزایش دهد، به خصوص هنگام کار با مواد سفید، این مورد بیشتر خود را نمایان خواهد کرد. هنگام انتخاب بهترین متریال برای بین کابینتی، همیشه ارزش این را دارد که هدف طراحی خود را در نظر بگیرید. اگر به دنبال طراحی دقیق ‌تری هستید، باید بسنجید که چه ماده‌ ای جلوه‌ ای را که می‌ خواهید ایجاد می‌ کند و شما را برای سال‌ های آینده راضی نگه می ‌دارد.

بهترین مکان برای بین کابینتی کجاست؟

پایه اصلی اکثر بین کابینتی ها آشپزخانه است، به خصوص سینک ها و اجاق های اطراف آن که اهمیت ویژه ای دارد. به طور عملی، بین کابینتی دیوار را در برابر لکه های آب یا آسیب های ناشی از ابزارهایی که روی پیشخوان قرار دارند محافظت می کند. با این حال، بسیاری از مکان ‌های خلاقانه برای اضافه کردن بین کابینتی منطقی هستند. شیشه های رنگی را می توان به دیوار حمام، توالت و سینک و حتی دوش اضافه کرد. اخیراً گرایشی به نصب شیشه های رنگی بر روی سقف برای جلوگیری از آسیب آب وجود نصب می کنند. در فضاهایی که می خواهید یک رویکرد غیر متعارف برای شکل دادن به فضا با کاشی کاری یا مهار جلوه را انجام دهید، سعی کنید از مرزهای مشخص و واضح استفاده کنید. این می تواند نوعی ریل برای چشم ایجاد کند تا مواد کاشی را در خود جای دهد و اطمینان حاصل شود که کاشی ها در سطح یکنواخت در فرآیند کاشی کاری واقعی قرار می گیرند. با این حال، دقیقاً در کجا باید این متریال های پوشش دهنده دیوار را در آشپزخانه قرار دهید؟ به طور کلی، به عنوان رویکردی برای رنگ ‌آمیزی در خطوط شلوغ ‌ترین منطقه آشپزخانه عمل می‌کنند و آسیب را با ایجاد یک مانع محافظتی کاهش می‌ دهند.

آیا میتوان این متریال را روی سقف اجرا کرد؟

از نظر میزان ارتفاع دیوارهای آشپزخانه شما، این به شما بستگی دارد. بسیاری از صاحب خانه ها سطح پشتی را با پر کردن فضای بین کابینت ها متوقف می کنند. با این حال، برخی انتخاب می کنند که این پوشش را تا سقف بالا ببرند. این باعث می شود آشپزخانه بلندتر شود و چشم را به سمت دیوار بکشاند. همچنین می ‌تواند قفسه ‌های باز و سایر ویژگی ‌ها را بسته به سبکی که انتخاب می ‌کنید برجسته کند. اجرای بین کابینتی بر روی سقف باعث ایجاد ظاهری مرتفع تر می شود.

دستورالعمل های اساسی برای قرار دادن بین کابینتی آشپزخانه

عوامل زیادی وجود دارد که بر شروع و پایان بین کابینتی آشپزخانه شما تأثیر می گذارد. ممکن است یک ردیف واضح از کابینت‌ های بالا و پایین داشته باشید که در بین آن‌ها نیاز به بین کابینتی وجود دارد. با این حال، در اینجا برخی از دستورالعمل ها حین نصب را مرور می کنیم:

هر جایی که آماده سازی غذا انجام می شود، یک بین کابینتی قرار دهید. هدف اصلی بین کابینتی امکان تمیز کردن آسان آن است. بین کابینتی خود را در امتداد دیوارهای آشپزخانه مجاور قسمت های آماده سازی غذا قرار دهید. پشتی آشپزخانه خود را بین کابینت های بالایی و پایینی قرار دهید. بین کابینتی دو مجموعه کابینت را به هم متصل می کند که به اتاق کمک می کند بزرگ تر و منسجم تر شود. دیوار پشتی یخچال خود را نادیده بگیرید مگر اینکه بتوانید آن دیوار را به وضوح ببینید. در بیشتر موارد فضای پشت یخچال در هیچ جای آشپزخانه قابل مشاهده نیست. برای مکانی که نمی بینید، نیازی به صرف هزینه برای کار و مصالح نیست. پشت دریچه اجاق گاز و هود خود را پشت سر بگذارید. بسیاری از صاحبان خانه ها کاشی های برجسته را در پشت دریچه اجاق گاز و هود خود قرار می دهند تا به عنوان یک ویژگی در آشپزخانه عمل کند. روغن، سس حباب ‌دار، بخار و سایر عناصری که از اجاق گاز شما می ‌آیند، الزام به تمیز کردن مداوم را ایجاد می ‌کند. داشتن بین کابینتی در آنجا دردسر این مورد را از بین می برد. از کابینت های خود برای علامت گذاری انتهای بین کابینتی خود استفاده کنید. می‌ توانید کاشی را فراتر از کابینت ‌ها گسترش دهید، اما این یک پایان منطقی برای بین کابینتی است.