این مقاله در مورد نحوه استفاده از آینه ها برای تزئینات خانه به سبک معمول است. افرادی که در مورد دکوراسیون و طراحی داخلی ایده دارند، می دانند که آینه ها می توانند در ایجاد توهم فضایی کمک کرده و مکان را روشن تر نشان می دهند. در واقع این یکی از درس های مقدماتی است که به طراحان ارائه می شود. قرار دادن یک آینه بزرگ به صورت استراتژیک می تواند اتاق خواب، اتاق نشیمن و حتی حمام را بزرگتر و وسیع تر نشان دهد. آینه باید به گونه ای قرار گیرد که بتواند تا حد امکان نور را برای جلوه روشن و وسیع منعکس کند. همچنین شگفت زده خواهید شد که ببینید بسیاری از مبلمان که از روندهای مدرن پیروی می کنند دارای سطوح بیرونی هستند که روی آنها با آینه کار شده است. این مقاله نیز چنین نمونه ای را پوشش می دهد.

نحوه تزئین دیوار آینه ای

آیا دیوار آینه ای دارید که به ظاهر جدید احتیاج داشته باشد؟ شاید به این فکر می کنید که دیوار آینه ای خود را به طور کامل بردارید زیرا این سوال برای شما پیش آمده است که “آیا دیوارهای آینه ای از مد افتاده اند؟” چرا یاد نگیرید که چگونه یک دیوار آینه را تزئین کنید تا حال و هوای مدرن تری به آن ببخشد؟

آیا دیوارهای آینه ای از مد افتاده اند؟

دیوارهای آینه ای از دهه 1970 تا 1990 بسیار عالی حکمروایی کردند و دلیل خوبی هم داشت. آنها به اتاق ها عمق می بخشند و آنها را جذاب تر و بزرگتر نشان می دهند و نور را منعکس می کنند و فضاهای کم نور را روشن می کنند. فراتر از زیبایی، آنها کاملاً کاربردی هستند. تمیز کردن دیوارهای آینه ای آسان است و دیوار را در برابر سایش و فرسودگی معمولی که سطوح گچ و دیوار سنتی مقاوم می کند.

چرا باید یک دیوار آینه ای را تزئین کنیم؟

این که آیا شما در حال حاضر یک دیوار آینه ای دارید یا قصد دارید این ویژگی جسورانه و همه کاره را به فضای خانه خود اضافه کنید، مطمئن باشید که دیوارهای آینه ای در واقع می تواند یک افزودنی خوشایند و مدرن برای خانه شما باشند. نکته کلیدی یافتن راه هایی برای تزریق سبک شخصی شما به گونه ای است که بیشتر از نور منعکس شود. خوشبختانه روش های ساده ای برای به روزرسانی ظاهر آن وجود دارد که جذابیت یکپارچه سازی با سیستم عامل دیوارهای آینه ای را با طرح های واضح و فعلی ترکیب می کند. استفاده از اثاثیه و سایر لوازم جانبی مانند یک دیوار سنتی، تابلوهای دیواری آینه ای، قاب های دیواری آینه ای و شابلون هایی برای حکاکی یکی از راه های تقویت دیوار آینه ای است.

نحوه تزئین دیوار شیشه ای: نکات و ترفندهای آن

با دیوارهای آینه ای، اغلب تمایل به روشن نگه داشتن فضای جلوی آن وجود دارد، اما این مسئله می تواند ظاهری سرد ایجاد کند. قرار دادن اقلام از نزدیک جلوه ای چند بعدی چشم نواز را ارائه می دهد. یک میز با گلدان گل یا چراغ تزئینی در جلوی دیوار آینه قرار دهید. از قلاب های سقفی برای آویزان کردن چند گیاه به کناره آن یا اضافه کردن آثار هنری با قاب مرکزی یا یک ملیله با استفاده از زبانه های چسب دار استفاده کنید تا تصویر آن روی آینه نمایان شود. از شمع های تزئینی استفاده کنید تا با خیال راحت محیط گرم را در سراسر اتاق انتشار دهید.

برچسب های چاپی

برچسب های چاپی به راحتی در فروشگاه ها یافت می شوند. آنها می توانند به صورت استراتژیک یک سطح آینه ای را به یک اثر هنری تبدیل کنند. برای شخصی سازی یک دیوار آینه ای، از برچسب های پنجره ای شفاف، در انواع مختلف و الگوها استفاده کنید  یا حتی برچسب های دیواری، پروانه ها، قایق های بادبانی، گلها، درختان یا هر آنچه متناسب با سبک خانه شما است را اضافه کنید. یکی از مزایای استفاده از برچسب این است که می توانید طراحی خود را متناسب با فصل یا هر زمان که روحیه شما تغییر می کند تغییر دهید.

قاب دیوار آینه ای

اب بندی می تواند ظاهر جدیدی برای دیوار آینه ای شما ایجاد کند. قالب های پلی اورتان سبک را می توان با استفاده از چسب آینه به هم وصل کرد. همچنین می توانید قالب نازک را برای ایجاد الگوهای مربعی یا اشکال مختلف جداگانه روی دیوار آینه متقاطع کنید.

نوارهای آینه ای مخروطی

نوارهای آینه ای خمیده راهی زیبا برای تقویت یک دیوار آینه ای ساده هستند. قطعات آینه دار با شکل در رنگ ها و اشکال مختلف موجود است و می توان از آنها برای ساخت قاب آینه جذاب استفاده کرد. نوارهای باریک و بلند که به صورت عمودی در فواصل یکنواخت قرار می گیرند، توهم چند آینه را که در کنار هم قرار گرفته اند، ایجاد می کنند.

نمونه هایی از دکوراسیون آینه ای

در این  قسمت نمونه هایی از دکوراسیون آینه ای خانه آورده شده است. چنین دکوراسیونی را در خانه خود امتحان کنید و فضا را با حداقل تلاش تغییر دهید.

 

  • استفاده از آینه در خطوط کلاسیک

در این تصویر ورودی به سبک کلاسیک را مشاهده کنید که دارای تزئین رنگ سفید به جذاب ترین روش است. برخلاف این دکوراسیون سفید، کف قهوه ای تیره وجود دارد. جاذبه اصلی در فضا، آینه به شکل بیضی شکل با قاب طلایی است. ورودی اصلی با قرار دادن استراتژیک این آینه بزرگ جلوه ای چشمگیر دارد.

  • طرح کلاسیک آینه بر روی کنسول

آینه موجود در این تصویر را بررسی کنید. اثاثیه ای که در تصویر مشاهده می شود دارای ریشه های قومی آسیایی بوده و بسیار زیبا به نظر می رسند. شکی نیست که طراحی کل مجموعه آنتیک است و این باعث جذابیت بیشتر آن شده است. یکپارچگی سبک در محیط این آینه در بهترین حالت خود قرار دارد و اعتبار ویژه ای نصیب دکوراسیون و طراح داخلی برای چنین کار بزرگی می کند.

  • آینه می تواند موجب روشنایی راهرو شود

همانطور که در تصویر می بینیم این یک راهرو طولانی است. معمولاً در این نوع راهروها، هیچ محدوده ای از ورود نور طبیعی وجود ندارد. بنابراین اکثر راهروها تاریک باقی می مانند یا باید از چراغ های مصنوعی در فضا استفاده کرد. آینه به بازتاب نور کمک می کند و راهرو را تقریبا دو برابر می کند.

  • استفاده از آینه های تزئینی روی کنسول در اتاق غذاخوری

این یک ایده دکوراسیون عالی است. آینه دارای پنج دور و همه در ابعاد مختلف است. هدف از نصب این آینه ها دو کارکرد دارد – یکی می تواند به عنوان نورپردازی تزئینی با بازتاب آن استفاده شود و دوم به عنوان دکوراسیون دیوار عمل می کند. چنین طرح های آینه ای را می توان در پشت کنسول، ورودی، بالای تخت و حتی پشت کاناپه استفاده کرد.

  • سبک روکوکو در اتاق و در طراحی آینه

روکوکو یکی از سبک های دکوراسیون کلاسیک بسیار محبوب است که دارای الگوها و طرح های اغراق آمیز و مجلل است. صادقانه بگویم که امروزه چنین سبک هایی معمولاً دیده نمی شود. اما شاید از دیدن چنین طرحی ناگهان در جایی تعجب کنید. این تصویر را بررسی کنید و قادر خواهید بود این سوئیت اتاق ناهار خوری شگفت انگیز را که در لوکس ترین حالت انجام شده است مشاهده کنید. در کنار مبلمان، فضا دارای یک آینه عالی با کنسول است که عظمت فضا را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

  • نصب آینه های بزرگ

این یک تنظیم رایج در بسیاری از خانه ها است. به نظر می رسد که انواع مختلفی از آینه ها پشت میز ناهارخوری نصب شده اند. با روشنایی مناسب در فضا، آینه ها نور را منعکس می کنند و فضای ناهارخوری را بیشتر نشان می دهند. به دلیل ساختار عظیم، آینه مطمئناً توجه خاصی را به خود جلب می کند.

  • مبلمان پوشیده از آینه

این یکی از طرح های کلاسیک محسوب می شود که استفاده از آینه در مبلمان است. مبلمان آینه ای می تواند ظاهر خانه شما را کاملاً تغییر دهد. این آزمایش را می توان با میز ناهار خوری، کمد و کنسول… انجام داد. همچنین می توانید نمونه تصاویر را دنبال کنید و همین کار را در خانه خود امتحان کنید.

  • نصب آینه بالای کاناپه

نصب آینه در یک فضا نه تنها جذابیت تزئینی فضا را افزایش می دهد، بلکه نور را منعکس می کند تا فضا را جادار نشان دهد. این اتاق زیبا را در تصویر ببینید. ترکیب کاملی از اقلام کلاسیک و معاصر در اتاق وجود دارد که به تکمیل طراحی اتاق به بهترین شکل کمک می کند.

 

  • استفاده از یک آینه عریض در حمام

به نظر می رسد آینه ها در حمام بسیار مهم  هستند و حمام بدون آینه ناقص است. داشتن یک آینه روی سینک ظرفشویی اجباری است و یک آینه کوچک آنطور که می خواهید به هدف نمی رسد. در حمام، بالای سینک ظرفشویی باید یک آینه بزرگ وجود داشته باشد. در واقع آینه می تواند در تمام دیواری که سینک ظرفشویی بر روی آن نصب شده است گسترده شود و تقریباً به سقف برسد. هر چه آینه بزرگتر، بهتر است.

  • کابینت های آینه ای

کابینت های آینه ای ایده ای خوبی برای حمام هستند. درب های کابینت را در آینه بپوشانید. آنها دو منظوره عمل می کنند – یکی اینکه وسایل داخل کابینت را قفل کرده و ایمن نگه دارید و ثانیاً با نور مناسب حمام را بزرگ جلوه دهید. سعی کنید آینه ها را در چنین سبک های ابتکاری نصب کنید و تغییرات شگفت انگیزی را در فضا ایجاد کنید.