در دفاتر تجاری مدرن، بهترین استفاده از فضای موجود اهمیت ویژه ای دارد. از سوی دیگر ، هزینه ساخت یک دفتر کار زیاد است و جابجایی شرکت نیز به تلاش زیادی نیاز دارد. بنابراین، مهاجرت به کسب و کار معمولا برای مدیران در اولویت نیست. یا بسیاری از مدیران تمایل دارند از پارتیشن های اداری هنگام تقسیم اتاق ها استفاده کنند تا از فضای موجود بیشترین استفاده را ببرند. در شرکت های بزرگ، پارتیشن های شیشه ای از محبوبیت خاصی در بین انواع پارتیشن برخوردارند. این پارتیشن ها نه تنها انعطاف پذیری خوبی در طراحی ایجاد می کنند ، بلکه ظاهر مدرن جدیدی به فضای داخلی می دهند و بی نظمی را از بین می برند. نظرات زیادی در مورد مزایا و معایب پارتیشن های اداری شیشه ای وجود دارد. اگرچه برخی از مدیران معتقدند که انزوای اعضای تیم آنها می تواند توجه آنها را کاهش داده و در نتیجه بهره وری تیم را افزایش دهد، برخی دیگر معتقدند داشتن محیط کاری پر جنب و جوش و تعاملی برای افزایش بهره وری ضروری است.  اما نکته این است که بدون پول زیاد، شیشه تأثیر خاصی بر ظاهر و عملکرد محل کار شما دارد. موارد زیر برخی از مزایای استفاده از پارتیشن شیشه ای است.

منطقه بندی برای اهداف مختلف در نقاط مختلف جهان استفاده می شود. پارتیشن اداری یکی از مهمترین عوامل هنگام تزئین فضای اداری است. از آنجا که مردم بیشتر وقت خود را در محل کار می گذرانند ، محل کار باید نیازهای کارکنان را برآورده کند و ویزیتوردر عین حال به طور موثر بازدیدکنندگان جدیدی را به محل ساخت و ساز جذب کند. در سالهای اخیر ، با توسعه و ساخت انواع دیوارهای پارتیشن، استفاده از آنها در طراحی فضاهای اداری و تجاری بسیار رایج شده است. موسسات بزرگ و کوچک به طراحی و چیدمان فضا توجه ویژه ای داشته اند.

پارتیشن اداری:

پارتیشن نه تنها به محیط کار ظاهر مدرن و حرفه ای می بخشد ، بلکه هزینه ها را کاهش داده و کارایی و بهره وری محیط کار را بهبود می بخشد. اگر نیاز به تغییر شکل و ظاهر محیط کار خود دارید ، می توانید تغییرات لازم را سریع و آسان پیاده سازی کنید. یکی دیگر از مزایای پارتیشن ها این است که می توان آنها را به دیوارهای تخته گچ ، قفسه ها و سبدها متصل کرد.  استفاده از پارتیشن در محیط کار و جدایی بین کارکنان می تواند حواس پرتی را کاهش داده و تمرکز کارکنان را افزایش دهد. در بسیاری از محیط های کار ، کارکنان باید تمرکز کنند و نمی خواهند به تماس های همکاران گوش دهند. در چنین محیطی ، استفاده از پارتیشن های جهانی بسیار راحت است.  از سوی دیگر، محرمانه بودن محل کار بسیار مهم است ، به ویژه هنگامی که شامل کارهای حساس می شود، به طوری که از دست زدن به تلفن جلوگیری می کند. انواع خاصی از بافل ها عایق صدا را ارائه می دهند و برای چنین محیط هایی مناسب است. پارتیشن اداری  طرح های متفاوتی دارد ، شما می توانید با توجه به نیاز و سلیقه خود یکی را انتخاب کنید. در زیر انواع پارتیشن های اداری آورده شده است.

 انواع پارتیشن اداری (ظاهر):

پارتیشن اداری از نظر ظاهر به چهار دسته تقسیم می شوند. هر یک از این انواع می توانند از مواد مختلفی مانند چوب ، ام دی اف ، شیشه های تک و دو جداره ، آلومینیوم و غیره استفاده کنند. درباره این چهار نوع فایل پیکربندی بیشتر بدانید.

دیوار پارتیشن بالای اتاق (دیوار پارتیشن جهانی):

امروزه بسیاری از شرکت ها از این دیوار پارتیشن برای جدا کردن محل کار خود استفاده می کنند. استفاده از این بافل ها به معنای از بین رفتن نمای داخلی نیست، بلکه بستگی به نوع ماده بافل دارد. این جدا کننده ها معمولاً از جداکننده های فلزی استفاده می کنند. با توجه به وزن سبک قاب فلزی ، هیچ مانعی برای حرکت دیوار پارتیشن وجود ندارد.

پارتیشن کابینت:

کابینت یکی از پارتیشن های اصلی است که بیشتر در محیط های کاری مورد استفاده قرار می گیرد. این پارتیشن های نیمه مرتفع تا حدی حریم خصوصی را ارائه می دهند. این کابین ها به راحتی جابجا می شوند و سطح آنها تغییر می کند ، بنابراین این نوع پارتیشن بسیار محبوب است. کلبه شامل چهار دیوار و یک در است که البته بخشی از دیوار چهارم در ورودی است.

معرفی پارتیشن های شیشه ای کارایی کار کارکنان را بهبود می بخشد. درک اینکه آنها تحت نظارت مداوم هستند به آنها اجازه می دهد تمرکز بیشتری روی کار خود داشته باشند و مراقبت بیشتری از خود نشان دهند. پارتیشن های شیشه ای نه تنها می توانند تنبلی را در محل کار کاهش دهند ، بلکه احساس مسئولیت پذیری شما را نیز افزایش می دهند ؛ هر دو بهره وری را افزایش می دهند.

انعطاف پذیری پارتیشن های شیشه ای:

پارتیشن های شیشه ای قابل جابجایی و نصب در موقعیت های مختلف هستند. با این حال، طراحی مجدد یک اتاق با دیوارهای سنتی وقت گیر و گران است. اصلی ترین دستاورد مالی پارتیشن شیشه ای مربوط به انعطاف پذیری بالای آن است. با کمک نصب کننده ها و طراحان آموزش دیده، نیازی به تعمیر پارتیشن های شیشه ای نیست. نگهداری پارتیشن شیشه ای و تمیز کردن پارتیشن شیشه ای آسان است. تنها چیزی که نیاز دارید دستمال (ترجیحا دستمال میکروفیبر) است.

هزینه پارتیشن های شیشه ای  در مقایسه با دیوارهای محکم ، پارتیشن های شیشه ای در واقع بسیار ارزان هستند. مونتاژ پارتیشن شیشه ای بسیار سریع و آسان است، بدون هیچ گونه تغییر ساختاری. بنابراین ، هنگامی که شما نیاز به تنظیم اندازه اتاق دارید … هزینه تغییر بسیار کم است. از سوی دیگر ، استفاده از پارتیشن های شیشه ای تقاضا برای چراغ های برقی را در طول روز کاهش می دهد. در نتیجه مصرف انرژی کمتر و هزینه کل مالکیت کمتر است. مصرف انرژی کمتر علاوه بر مزایای اقتصادی ، تأثیر مثبت بر محیط زیست نیز دارد.   نورپردازی  مشکل در بسیاری از محیط های کاری عدم وجود نور طبیعی است که به مرور می تواند بر روانشناسی کارکنان تأثیر منفی بگذارد. نور طبیعی می تواند سلامت روانی کارکنان را بهبود بخشد و در نتیجه کارایی و بهره وری آنها را افزایش دهد. نصب پارتیشن شیشه ای یکی از بهترین روش ها برای آوردن نور طبیعی به فضای کار است.

 حریم خصوصی پارتیشن های شیشه ای:

برخلاف تصور عموم، نصب پارتیشن های شیشه ای لزوما حریم خصوصی را از بین نمی برد. بسیاری از مدیران تمایلی به نصب دیوارهای شیشه ای ندارند زیرا نمی خواهند به حریم خصوصی کارکنان خود حمله کنند. شیشه مات  می تواند از حریم خصوصی محافظت کند. در این مورد ، نور طبیعی نیز حریم خصوصی کارکنان را تضمین می کند.

با توجه به تشدید رقابت جهانی ، معرفی پارتیشن شیشه ای  خرید مشتریان جدید را با مشکل مواجه کرد. بنابراین ، شکل شرکت برای تحت تأثیر قرار دادن مشتریان جدید بسیار مهم است. منطقه بندی نقش کلیدی در ایجاد یک محیط تجاری جذاب دارد. از سوی دیگر ، پارتیشن های شیشه ای قطعاً ظاهر بسیار حرفه ای را به دفتر خواهند آورد که بر مشتریان احتمالی نیز تأثیر می گذارد. اگرچه فروشگاه شما قدیمی و شلوغ به نظر می رسد ، پارتیشن های شیشه ای مطمئناً فروشگاه شما را مدرن می کنند. همچنین می تواند روحیه و بهره وری کارکنان را تقویت کند.  امروزه روش های مختلف پرداخت (مانند شیشه مات ، شیشه رنگ آمیزی و غیره) در دفتر ظاهر می شود.

نصب پارتیشن های اداری شیشه ای نیز می تواند به کاهش آلودگی صوتی در محل کار کمک کند ؛ زیرا این پانل ها کمی صوتی هستند ؛ به این ترتیب ، می توانید تداخل و توجه را به حداقل برسانید و کارایی کار را افزایش دهید.

پارتیشن تک شیشه ای چیست؟

پارتیشن یکی از بهترین مفاهیم طراحی داخلی است.هدف از این مفهوم ارائه راهی برای استفاده کامل از قسمت های مختلف محیط است.جالب اینکه این سبک طراحی دارای اشکال مختلف و “تک” است. “این یک پارتیشن شیشه ای است” تنها یکی از مدل های آن است … از شیشه با ضخامت 8 تا 10 میلی متر استفاده می کند و با توجه به سبک کار در هر اتاق قابل نصب است. شما به محیطی آرام و راحت با نور زیاد نیاز دارید. شما نمی توانید این مدل دیوار پارتیشن را نصب کنید. نه تنها می توانید به هدف آنها برسید ، بلکه می توانید از زمان کار آنها در چنین محیط زیبا و آرامش بخش لذت ببرید و با قدرت بیشتری کار کنید به

پارتیشن دو جداره چیست؟

جنس اصلی پارتیشن دو جداره پنجره های دوجداره است. انواع مختلفی از پنجره ها وجود دارد که می توان آنها را در سبک های مختلف نصب کرد. در حقیقت، این بهترین و ساده ترین راه برای بهبود کارایی یک محیط معمولی است که مطابق با بسیاری از استانداردهای خاص ایجاد شده است. البته این مدل پارتیشن به دلیل وجود اجزای خاص تنها در مجموعه خاصی از محیط ها مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال، لوکس بودن و سبک آن و سایر ویژگی های منحصر به فرد، تقاضا برای نصب آن را افزایش می دهد. بنابراین، ما دامنه این حادثه را بیشتر بررسی می کنیم.

دلیل افزایش حجم نصب واحدهای شیشه ای عایق چیست؟

همانطور که در قسمت قبل ذکر شد، پارتیشن دو جداره یکی از رایج ترین روش های جدا کردن اتاق های مختلف است. بنابراین، در این بخش، ما تصمیم گرفته ایم تا بر ویژگی های این سبک تمرکز کنیم تا بتوانید دلایل محبوبیت این سبک را بهتر درک کنیم. ویژگی های اصلی آن عبارتند از: استحکام بالا  یکی از مهمترین ویژگی های پارتیشن دو جداره این است که از سایر مدلها، به ویژه پنجره های تک جداره، قوی تر است. کمتر می پوشد و به میزان قابل توجهی نیاز به نگهداری دارد ، بنابراین نصب آن بسیار مقرون به صرفه و منطقی است. عایق حرارتی پارتیشن شیشه ای دو جداره نیز با عایق حرارتی آن مشخص می شود اما تلفات حرارتی یا پارتیشن شیشه ای تک جداره این قابلیت را ندارد بنابراین نصب آنها باعث افزایش مصرف انرژی ساختمان و حتی افزایش آلودگی گرد و غبار می شود. این توسط شخصی که آن را نصب کرده است انجام می شود.

مزیت دیگر پارتیشن های دو جداره این است که جلوه خاصی به محیط می دهند. این بدان دلیل است که مواد اصلی ساخته شده از آنها انواع مختلف شیشه و برخی فلزات با جلوه ویژه دیگری است… با این حال، اگر انواع دیگری از پارتیشن ها را برای ایجاد یک محیط جذاب و زیبا انتخاب کنیم، باید هزینه زیادی برای اجرای آنها بپردازیم.