شیشه سکوریت یک شیشه ایمنی است که از چندین لایه شیشه معمولی روی هم چیده شده است. شیشه سکوریت به طور گسترده ای در تولید محصولات مختلف شیشه ای مانند دوش شیشه ای ، وان های شیشه ای ، پارتیشن های شیشه ای ، درهای شیشه ای اتوماتیک و غیره استفاده می شود. به دلیل استفاده از شیشه لمینت ، شیشه سکوریت با ضخامت 8 تا 20 میلی متر تولید می شود. شیشه ایمنی شیشه مقاوم در برابر خرد شدن نامیده می شود زیرا احتمال شکست آن کم است و هنگامی که بشکند هیچ آسیبی به کسی نمی رساند. اگر شیشه ایمنی بشکند ، به ذرات پولیش خرد می شود. از شیشه ایمنی برای ساخت انواع شیشه های رنگی و شیشه های مات استفاده می شود.

شیشه سکوریت چیست؟

شیشه سکوریت  به عنوان شیشه ای بسیار مقاوم در برابر ضربه و مقاوم در برابر حرارت تعریف می شود که به دلیل ایمنی بالا در خودروها ، آسانسورها ، آکواریوم ها ، نمایشگرها و … استفاده می شود. یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد شیشه میرال ، واکنش آن هنگام شکسته شدن است. هنگامی که شیشه سکوریت شکسته می شود ، به قطعات بسیار کوچکی خرد می شود که لبه های به اصطلاح صیقلی دارند و باعث تقویت نمی شوند.

باغ زمستانی چیست و چگونه ساخته می شود؟

 تراس ها اتاق هایی در ساختمان هستند که به بیرون و نور خورشید اجازه نفوذ به ساختمان را می دهند. در آپارتمان ها ، به دلیل نداشتن تراس و فضای باز ، از تراس ها برای نگهداری گیاهان ، استفاده از طبیعت ، استراحت ، خشک کردن لباس و طبخ غذا استفاده می شود. اگرچه تراس ها بسیار مفید هستند ، اما در زمستان نمی توان از آنها استفاده کرد. در نتیجه ، طراحان و معماران ساختمان از شیشه برای پوشاندن تراس ها در تمام فصول استفاده می کنند ، که علاوه بر وجود نور ، مانع از خیس شدن تراس و رسیدن هوای سرد به بالکن می شود. برای ساخت یک هنرستان ، از شیشه های ضخیم مقاوم در برابر طوفان ، ضربات ، برف و باران استفاده می کنند. شیشه سکوریت ، شیشه لمینت و شیشه سند بلاست بهترین نوع شیشه ای است که در ساخت بالکن شیشه ای استفاده می شود. تراس های لعابدار به دو نوع ثابت و متحرک تقسیم می شوند. مدل بالکن لعاب دار را می توان در هوای گرم و در روزهایی با هوای معتدل حذف کرد. به طور کلی از قاب های درز و اطراف بالکن برای ساخت بالکن شیشه ای استفاده می شود که باعث دوام بیشتر آن می شود. فریم های به کار رفته در ساخت بالکن باید از آلومینیوم یا فولاد ساخته شده باشند تا هنگام قرار گرفتن در معرض رطوبت رنگ خود را از دست ندهند.

حمام شیشه ای چیست و هدف آن چیست؟

حمام شیشه ای یک محصول شیشه ای است که از شیشه بسیار مقاوم ساخته شده است. وان شیشه ای برای ایجاد وان اصلی و کابین دوش شیشه ای استفاده می شود. اتاق دوش شیشه ای فضایی جداگانه است. اتاق دوش بخشی دیگر از حمام و توالت می شود. دوش های شیشه ای معمولاً فضای بسیار کمی را اشغال می کنند و می توانند از رشد باکتری ها در حمام و توالت جلوگیری کنند. درهای وان حمام شیشه ای بدون قاب و بدون چارچوب مطابق نیاز مشتری تولید می شود. وان های شیشه ای بدون قاب به دلیل طراحی مورد استفاده قرار نمی گیرند و نسبت به انواع دیگر وان های شیشه ای زیبا و جذاب هستند. در حمام شیشه ای ، از قاب آلومینیومی برای قاب و اتصالات استفاده می شود. وان های شیشه ای قاب دار نسبت به انواع دیگر وان های شیشه ای فضای بیشتری را اشغال می کنند ، زیرا از قاب هایی در ساختار آن استفاده می شود که بیشتر برای حمام و فضاهای بزرگ مناسب است.

پارتیشن شیشه ای چیست و هدف آن چیست؟

 دیوارهای پارتیشن محصولاتی هستند که فضا را تقسیم کرده و محیط جدیدی ایجاد می کنند. پارتیشن ها از مواد مختلفی ساخته شده اند.بنابراین پارتیشن های شیشه ای به دلیل لوکس بودن و جذابیت زیاد بیشتر از سایر پارتیشن ها مورد استفاده قرار می گیرند. پارتیشن های شیشه ای از انواع مختلفی از فریم ها ساخته می شوند: پارتیشن های بدون قاب ، دو جداره ، تک دیواری ، پارتیشن های شیشه ای ثابت و متحرک بیشتر از سایر پارتیشن ها استفاده می شوند زیرا در ساختار خود از فریم استفاده نمی کنند.

شیشه لمینت چیست و چه کاربردی دارد؟

 شیشه لمینت یک شیشه ایمن و مقاوم در برابر خرد شدن است که برای ساخت محصولاتی استفاده می شود که به راحتی شکسته می شوند. شیشه لمینت از اتصال دو لایه شیشه سکوریت و یک لایه تشکیل می شود که باعث افزایش استحکام و مقاومت آن در برابر دو لایه شیشه سکوریت می شود. دو لایه شیشه سکوریت از شکستن و خرد شدن شیشه جلوگیری می کند. شما از شیشه ضخیم استفاده می کنید. انواع پارتیشن های شیشه ای ، درهای فروشگاه ، نمای لوستر ، پل های شیشه ای و پله ها از شیشه لمینت ساخته شده است. از صعود و سرما در زمستان خودداری کنید.

شیشه سندبلاست چیست و برای چه محصولاتی مناسب است؟

شیشه سندبلاست نوعی شیشه مات است که فضا را برای قسمت های دیگر نامرئی می کند. شیشه سندبلاست نوعی شیشه ایمنی است که در اثر تأثیر شدید ماسه روی شیشه ایمنی تولید می شود. شیشه های سندبلاست بالا به طور گسترده در محصولات شیشه ای مانند پارتیشن های شیشه ای ، اتاق های خصوصی ، بالکن های شیشه ای ، حمام های شیشه ای استفاده می شود.

 شیشه لاکوبل چیست و هدف آن چیست؟

شیشه لاکوبل نوعی شیشه رنگ آمیزی است که از انواع شیشه ساخته شده است.از شیشه های رنگ آمیزی برای ساخت شیشه های رنگی و تزئین داخلی رستوران ها ، کافه ها و خانه های سنتی نیز استفاده می شود.

تفاوت شیشه سکوریت با شیشه معمولی در ضخامت ، استحکام ، استفاده ، برش مجدد ، ایمنی ، قیمت ، ساختار شکست و … در زیر برخی از تفاوت های بین دو نوع شیشه است.

به عنوان مثال ، از شیشه سکوریت برای شیشه های خودرو استفاده می شود. این به این دلیل است که در حوادث و شرایط اضطراری آسیب چندانی نخواهد داشت. شیشه سکوریت نیز در صفحه نمایش تلفن ها در تلفن های همراه و صنعت تلفن استفاده می شود.

فرآیند تولید شیشه میرال یا سکوریت

برای تولید شیشه سکوریت ، ابتدا آن را در فر با دمای بالا قرار می دهند. پس از مدتی دمای اجاق ناگهان کاهش می یابد و شیشه در معرض باد سرد قرار میگیرد. این تفاوت دما به این معنی است که  شیشه سکوریت سریعتر از داخل سرد می شود و شیشه در معرض شوک حرارتی قرار می گیرد. دلیل افزایش مقاومت شیشه میرال همان عملیات حرارتی است که به عنوان فرآیند بستن شیشه نیز شناخته می شود.   از شیشه معمولی برای ساخت اقلام مختلف از جمله تزئینات ، ظروف آزمایشگاهی ، رنگ و … استفاده می شود که کاملاً متفاوت از شیشه سکوریت است. دلیل این تفاوت در کاربرد در روش های مختلف تولید و خرد کردن دو شیشه نهفته است.

تفاوت شیشه سکوریت با شیشه معمولی

 1 ضخامت شیشه سکوریت

  مهمترین تفاوت شیشه سکوریت با شیشه معمولی ضخامت آن است. همانطور که قبلاً می دانید و در بالا ذکر شد ، به دلیل فرایند تولید ، شیشه سکوریت نسبت به شیشه معمولی در برابر ضربه ، فشار ، حرارت ، رطوبت و رطوبت مقاوم تر است.   برای نشان دادن این موضوع با یک مثال ساده ، یک آینه و شیشه معمولی با ضخامت و اندازه یکسان در نظر بگیرید ؛ شیشه سکوریت حدود چهار برابر شیشه معمولی در برابر فشار و ضربه مقاوم است.

 2 پس از لعاب

  یکی دیگر از تفاوتهای مهم بین شیشه معمولی و شیشه سکوریت توانایی جابجایی است. شما می توانید بارها شیشه معمولی را به هر اندازه ای که می خواهید ببرید. با این حال ، شیشه سکوریت فقط قبل از فرآیند اوراق بهادار قابل برش است و کلیه عملیات لازم از جمله چرخش ، نورد ، حفاری باید قبل از ایمن سازی انجام شود.   قبل از سفارش شیشه سکوریت ، موقعیت دقیق شیشه باید اندازه گیری شود. زیرا بعد از تثبیت شیشه ، دیگر نمی توان از ابزار برش شیشه استفاده کرد.

   3 ایمنی سکوریت

یککی دیگر از نتایج ایمنی بالای شیشه سکوریت است. حتی اگر شیشه سکوریت بشکند ایمنی از بین نمی رود. شیشه سکوریت به قطعات بسیار کوچک و غیر ساینده خرد می شود که آسیبی نمی رساند. اما شیشه معمولی در صورت شکسته شدن به قطعات بزرگ و خطرناک تبدیل می شود.

  4 تفاوت قیمت

 از آنجا که شیشه ایمنی باید مراحل بیمه شیشه را طی کند ، بدیهی است که قیمت آن بیشتر از شیشه های معمولی است. با توجه به مزایای  شیشه سکوریت و دوام بیشتر ، تفاوت قیمت مطمئناً ارزش آن را دارد.   این تفاوت قیمت بسته به e نوع شیشه سکوریت متفاوت خواهد بود ، بنابراین قیمت شیشه میرال 1.5-4 برابر شیشه های معمولی با ضخامت و اندازه یکسان است.

شباهت های Securite Glass و Plain Glass

 در واقع شیشه آینه ای و شیشه ساده تفاوت های زیادی در طراحی ، کاربرد و عملکرد دارند ، اما در برخی موارد بسیار شبیه هم هستند و هیچ تفاوتی با هم ندارند.

در اینجا برخی از شباهت ها وجود دارد:

 وزن شیشه:   برخلاف تصور te اینکه شیشه سکوریت سنگین تر از شیشه معمولی است ، باید بدانید که اندازه و ضخامت دو شیشه یکسان است. هیچ تفاوتی در وزن بین این گونه ها وجود ندارد.

شفافیت مشابه است:   از آنجا که شیشه سکوریت در واقع یک محصول شیشه ای معمولی با حرارت است ، از نظر شفافیت و رنگ یکنواخت هیچ تفاوتی بین این دو شیشه وجود ندارد.

با توجه به تشخیص شیشه سکوریت و تفاوت بین شیشه سکوریت و شیشه معمولی، بدیهی است که تشخیص ظاهر آنها آسان نیست. مهمترین ویژگی شیشه سکوریت حالت شکستن شیشه سکوریت است. یعنی اگر شیشه به ذرات بسیار کوچک (معمولاً بدون برش) شکسته شود ، شیشه سکوریت  است. اگر شیشه به قطعات بزرگ تقسیم شود ، شیشه معمولی است.   برای تشخیص ظاهر شیشه سکوریت از شیشه معمولی ، نکات زیر می تواند مفید باشد:

  1. معمولاً اکثر کارخانه های شیشه سکوریت لوگو و اطلاعات تولید خود را در گوشه تمام شیشه ها قرار می دهند.
  2. شیشه سکوریت باید راه راه باشد اگر شیشه دارای راه راه غیر طبیعی باشد ، ممکن است سکوریت نباشد.
  3. شیشه ایمنی باید مسطح و ساده باشد.
  4. برای ایمنی بیشتر ، لطفاً   عینک سکوریت را از یک شرکت معتبر خریداری کنید.

اگر از چسب شیشه ای سکوریت استفاده می کنید!

مقاومت در برابر حرارت و ایمنی مهمترین عوامل در یک تاسیسات یا تجهیزات هستند ، می توانید از چسب شیشه سکوریت و سیلیکون شیشه ای دو لایه استفاده کنید. به عنوان مثال ، یک ماشین هر سه را همزمان دارد. از آنجا که آنها در خارج از خانه ذخیره می شوند ، در معرض گرمایش و سرمایش مداوم و نوسانات شدید دما در طول سال مقاوم هستند. علاوه بر این ، آنها باید کوچکترین ضربه ای را که از زباله های جاده ای (مانند سنگ) و تصادفات رانندگی وارد می شود ، تحمل کنند. از آنجا که شیشه های محافظ بزرگ و تیز خطری اضافی و غیرقابل قبول برای مسافران ایجاد می کنند ، از شیشه سکوریت استفاده می شود تا قطعات صاف و اساساً در صورت ترک خوردگی بی ضرر باشند.

 شیشه سکوریت خانگی نیز در خانواده ها استفاده می شود. برخی از مبلمان و وسایل رایج که از شیشه سکوریت استفاده می کنند شامل درهای دوش بدون قاب ، سفره های شیشه ای ، قفسه های شیشه ای ، شیشه کابینت و شیشه شومینه است.  شیشه سکوریت نیز به طور فزاینده ای در میله ها ، به ویژه در انگلستان و استرالیا ، برای جلوگیری از استفاده از شیشه های شکسته به عنوان سلاح استفاده می شود. محصولات شیشه ای نرم را می توان در هتل ها ، کافه ها و رستوران ها یافت تا از نقض استانداردهای ایمنی جلوگیری شود.